Den Store Høst

ICEJ-leder af den Int. Kristne Ambassade Jerusalem danske afdeling. 

I skrivende stund er den varme augustvind over Danmark. En tør, vedholdende varme, som trods tordenbyger giver gode muligheder for at få høsten godt i hus. Det er sidst på sommersæsonen, vi nærmer os årets høstfest, hvor vi med taknemmelighed og glæde nyder det som årets frugter og korn har givet os.

I Guds tid er der også en høsttid – det er den store høst. Som augustvarmen er moden, intens og stærk, sådan er den tid, som kommer lige op til Guds høsttid, også intens og stærk. Når vi ser hvordan tusindvis af jøder i disse år vender hjem til Israel, er det et af tegnene på den intense tid, der kommer lige før høsten. Når vi ser på Israel, det der sker af modstand i og omkring landet, fornemmer vi den intensitet vi som menneskehed er i, og står overfor. Når vi ser hvordan kirker kæmper for at fastholde troen på Bibelens autoritet for liv og lære er det et tegn på det frafald som kirken prøves på i endetiden. Guds høsttid nærmer sig.

I 1. Kor. 15, 52 beskrives den store høsttid som en forvandlingstid:” i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.” Sådan skal det blive, i ét nu skal vi forvandles, i ét nu bryder den himmelske verden ind i den jordiske. I ét nu vil alt det vi ser og kender nu være forvandlet.
I 1. Thess. 4, 16-18 beskrives det hvordan vi kan forvente, at der kommer en tid, hvor vi vil gennemgå en grundlæggende forandring: vi vil på guddommelig vis rykkes op i det himmelske og møder Herren: “ For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først. Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. Trøst derfor hinanden med disse ord.”
Som Guds folk, gennem Jesus Kristus, er vi en vidunderlig del af Guds historie med verden. Som Guds børn er fremtiden altid bedre. Vi venter på at møde Herren. Vi længes efter for altid at være sammen med Herren. Vi skal der aldrig mere møde ondskab, kun godhed og kærlighed. Det gælder alle Guds børn, både jøder og hedninger. Det er livgivende ord til dig og til mig, når vi oplever kampen hård. Guds høstfest kommer. Den bliver ubeskrivelig smuk. Må vi være moden til høst i Danmark.

Den 5. september arrangerer ICEJ DK en temadag i Ålborg med emnet: Kirken for Israel. Vi ønsker med dagen at være med til at sætte Kirkens forhold til Israel på dagsorden, fordi vi tror det er vigtigt at vi som kirke har et ret forhold til Guds øjesten (Zakarias 2,12). Vi glæder os til at se dig i Ålborg Menighedscenter til en dag med spændende undervisning og fantastisk lovsang med Skywalk. Aftenmødet er gratis og åbent for alle uden tilmelding. Velkommen.